برندینگ

گیمیفیکیشن برنده ایی دارد ؟

آیا شما هم تا به حال تخم مرغ شانسی خریده اید؟ به نظر شما، تخم مرغ شانسی برای چه کسی بیشتر از همه شانس به همراه داشته است؟ درست است! شرکتی که تخم مرغ شانسی را تولید می‌کند!
شاید شما هم تا کنون در قرعه کشی بانک‌ها شرکت کرده باشید و به این امید نشسته باشید که برنده خوشبخت قرعه کشی باشید. اما احتمالاً با کمی دقت می‌توانید حدس بزنید که برنده خوشبخت قرعه کشی کیست؟ بله!
برنده‌ی خوشبخت قرعه کشی، بانک است! مگر اینکه بپذیریم بانکها بیشتر از سرمایه‌ای که جذب می‌کنند، جایزه می دهند و با هر قرعه کشی، یک گام به ورشکستگی نزدیک‌تر می‌شوند، که قطعاً چنین نیست!

اگر فرض کنیم که پانصد هزار نفر در قرعه کشی یک بانک شرکت می‌کنند و قرار است به یک نفر برنده‌ی خوشبخت، کلید طلایی یک آپارتمان داده شود، با کمی محاسبه می‌توان مشخص کرد که احتمال اینکه من و شما در مسیر افتتاح حساب بمیریم، بیشتر از این است که برنده‌ی قرعه کشی شویم!

اشتباه نکنید. متمم توصیه نمی‌کند که تخم مرغ شانسی نخرید. یا اینکه در قرعه کشی‌های مختلف بانک‌ها و شرکتهای مخابراتی و … شرکت نکنید. آنچه برای متمم مهم است این است که چرا ما هنوز هم در این بازی‌ها شرکت می کنیم. گیمیفیکیشن در اینجا چگونه می‌تواند به ما برای درک بهتر رفتارهایمان کمک کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *